Voor een veilig gevoel

Voor een veilig gevoel

Personenalarmering

Met een veilig gevoel thuis

Met een veilig gevoel thuis blijven wonen? Kies dan voor een alarmeringssysteem van Thuis Zorggroep Elde. Met één druk op de knop heeft u verbinding met een verpleegkundige van de zorgcentrale, 24 uur per dag, alle dagen van de week. In geval van nood kan zij direct hulp regelen. Zo kunt u veilig in uw eigen woning blijven wonen.

De standaardvorm van personenalarmering is een aansluiting met een vaste telefoonaansluiting.
Heeft u geen vaste telefoonaansluiting, maar alleen een mobiele telefoonaansluiting, dan is dat geen probleem. U kunt dan kiezen voor personenalarmering via een mobiele aansluiting (alarmeren via Sim).
Tot slot is er ook de mogelijkheid om te kiezen voor een alarmeringssysteem met een valdetector: de Vibby valsensor. Dit systeem maakt automatisch zelfstandig verbinding met de zorgcentrale als u niet reageert na een val. Klik hier als u meer wilt weten over de Vibby. 

Alarmeringsabonnementen voor personenalarmering

Bij nood wordt een van uw contactpersonen ingeschakeld of een professionele hulpverlener. De keus is aan u.
Er zijn twee soorten alarmeringsabonnementen die u kunt afsluiten.

  1. Contactpersonen-alarmering
    U kiest drie mensen die dicht bij u in de buurt wonen als contactpersoon, bijvoorbeeld een buurtgenoot, familielid of vriend. Slaat u alarm, dan informeert de zorgcentrale deze contactpersonen. Als er niemand bereikbaar is, stuurt de zorgcentrale alsnog een professionele zorgverlener van Thuis Zorggroep Elde naar uw huis.
  1. Professionele alarmering
    Zijn er geen contactpersonen bij u in de buurt? Of heeft u in geval van nood liever direct voor een zorgverlener bij u thuis? Dan kunt u kiezen voor professionele alarmering. Een zorgverlener komt dan zo snel mogelijk na een alarmoproep naar u toe.

Wat moet ik betalen?

Voor contactpersonen-alarmering en professionele alarmopvolging gelden verschillende prijzen. Dat heeft te maken met de inzet van zorgverleners. Voor de huur van het alarmtoestel en de inzet van de zorgcentrale betaalt u in beide gevallen een bedrag per maand.

Wanneer een zorgverlener naar aanleiding van uw alarmoproep bij u thuis moet komen, betaalt u geen extra kosten.

Zorgverzekeraars vergoeden in een aantal gevallen de kosten voor personenalarmering. Dit is ook afhankelijk van het zorgpakket dat u heeft gekozen. Wij raden u daarom aan eerst contact op te nemen met uw zorgverzekeraar en u hierover te laten informeren.

Hieronder ziet u in een filmpje van Nivel – kennis voor betere zorg – een korte uitleg voor ouderen die gebruikmaken van personenalarmering.